/

Karma

Karma är någonting jag tror stenhårt på! En av mina vänner var i Indien och jobbade och väl där samt otroligt mycket efter att hon varit där satte karman sina spår i henne. Dock inte negativt på något sätt, hon är superrar! Men hon har aldrig tidigare direkt trott på karma. Indien är ju i princip karmans land om ni inte visste det.

En annan vän tror inte alls på karma. Hon anser att om den ska ge henne någonting, det vill säga, hon vill ju givetvis att karman ska gagna henne. Alltså hon vill såklart inte att den som sårat henne ska få sin karma efter 15 år när såren i stort sätt har lagt sig utan kanske då hon är som mest sårad, vilket förmodligen är 1-2 veckor efter själva händelsen. Vanligtvis. Personligen tycker jag det låter långsökt. Jag tycker att karman värmer lika mycket oavsett tiden.

Och gällande mig själv så tror jag, liksom den första vännen jag nämnde stenhårt på karma. Jag är nästintill övertygad om att vi får tillbaka allt dåligt vi gjort på ett eller annat sätt. Men jag är inte övertygad om att karman måste komma från just den personen som blivit illa behandlad. Absolut inte! Utan jag tror såhär: har du exempelvis mobbat någon i dina dagar så får du på ett eller annat sätt tillbaka det. Ett exempel är min mammas bästa väninna som under ett antal år i lågstadiet blev mobbad av en kille. Och den här killens dotter råkade ut för exakt samma sak under sin lågstadietid. Det ni, det kallar i alla fall jag karma!

#1 / / Anonym:

jag håller verkligen med om allt du skrev i det här inlägget!!! det är inte mer komplicerat än att behandla andra som man själv vill bli behandlad. tyvärr är folk så jävla efterblivna att knappt nån fattar det när de får tillbaka på ett eller annat sätt.

#2 / / Pernilla:

Jag tror också på karma. Helhjärtat!